- Privat
- Ofte stilte spørsmål - min kundeinformasjon
Ofte stilte spørsmål - min kundeinformasjon
Det er mange som lurer på det samme som deg
- Hvorfor stiller Nordea Finance meg spørsmål og hva bruker dere informasjonen til?
Vi er pålagt av myndighetene å oppdatere informasjonen vi har om alle våre kunder. Alle norske banker og finansinstitusjoner må ha kjennskap til hvordan kundene bruker deres produkter og tjenester. Denne informasjonen skal registreres og oppdateres jevnlig.
Spørsmålene virker kanskje ikke relevante for deg, men dine svar er viktige for oss. Som finansinstitusjon har vi blant annet et ansvar for å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering.
Vi jobber aktivt med å beskytte dine økonomiske interesser, ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.
- Jeg er ikke kunde i Nordea Finance. Hvorfor trenger dere mine personopplysninger?
Hvis du har kjøpt en vare eller tjeneste via en av våre samarbeidspartnere og kjøpet er finansiert gjennom oss, er du kunde i Nordea Finance.
Denne informasjonen fremkommer også på våre avtaledokumenter.
- Stiller dere alle kunder disse spørsmålene?
Vi stiller disse spørsmålene til alle våre kunder, uansett hvem de er fordi vi er lovpålagt å ha oppdaterte opplysninger om våre kunder.
- Jeg har svart på disse tingene før. Hvorfor skal jeg svare på dette igjen?
Hvordan våre kunder bruker våre tjenester endres ofte over tid. Nye tjenester blir lagt til og andre er ikke så viktige lenger.
Derfor ber vi deg om å oppdatere eller bekrefte informasjonen vi har om deg.
- Hva skjer om jeg ikke svarer?
I likhet med andre banker og finansinstitusjoner er vi lovpålagt å innhente disse opplysningene om deg og ditt kundeforhold.
Vi kan hjelpe deg hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med hvordan du skal svare. Hvis du ikke svarer på spørsmålene vil det påvirke hvordan du kan bruke våre produkter og tjenester.
- Hva bruker dere mine opplysninger til?
Myndighetene krever at alle norske banker og finansinstitusjoner har kjennskap til hvordan kundene bruker deres produkter og tjenester.
Det er også et krav om at denne informasjonen skal registreres og oppdateres jevnlig.
- Hvor henvender jeg meg ved spørsmål?
Dersom du har spørsmål, kontakt oss på tlf: +47 23 20 60 21 eller e-post: bilfinans@nordea.no